top of page

Přezouvání Porsche 911 GT3 RS a 718 Cayman GT4 RS v CCCars

Léto, sportovní pneumatiky a několik milionů na zvedácích

Letošní léto v CCCars – autoservis a pneuservis Brno západ (Troubsko) mělo jeden hodně příjemný vrchol. Do našeho pneuservisu přijely na přezutí dva kousky, které běžně vídáte spíš na trati než v běžném provozu:

  • Porsche 911 (992) GT3 RS

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS

Obě auta mají hodnotu v řádu milionů korun, dohromady klidně přes deset. Pro nás to ale nebyla premiéra – v CCCars už prošla dílnou i jiná vzácná a drahá sportovní auta. Rozdíl je jen v tom, že tentokrát jsme se rozhodli o tom napsat blogový článek.


Co jsou GT3 RS a GT4 RS zač?


Porsche 911 GT3 RS (992)


  • atmosférický 4,0 l šestiválec (boxer)

  • výkon přes 500 koní

  • extrémní aerodynamika, karbonové díly, klec v interiéru

  • obvykle kombinace předních a zadních kol kolem 275/35 ZR20 a 335/30 ZR21, často na Michelin Pilot Sport Cup 2 / Cup 2 R nebo podobných semi-slick pneu


ree

Porsche 718 Cayman GT4 RS


  • motor za sedačkami, také 4,0 l atmosférický šestiválec

  • typicky rozměry pneumatik např. 245/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu

  • auto stavěné především na radost z jízdy na trati


ree


U obou aut platí jednoduché pravidlo: pneumatiky rozhodují o tom, jestli je auto skvělé, nebo nebezpečné. Proto i k přezouvání sportovních a okruhových aut přistupujeme v CCCars jako k přesné práci, ne jako k rutinnímu „hození gum na disk“.


Jak probíhá profesionální přezutí sportovních vozů v CCCars


Tohle není postup „jen pro GT3 RS“.Takhle děláme každé přezutí – a u aut jako GT3 RS a GT4 RS jsme na každý krok prostě ještě přísnější.


ree

1) Kontrola kol a disků před demontáží

  • kontrola vizuálních vad, vlasových prasklin, deformací od nárazů na obrubník

  • kontrola sedla pro matice / šrouby a dosedacích ploch

  • u drahých kovaných nebo karbon-keramických setů je to naprostý základ bezpečnosti


2) Šetrná demontáž pneumatiky

  • používáme ochranné plastové prvky, aby nedošlo k poškrábání disku

  • správná pozice patky v demontážním stroji, aby nebyla pneumatika zbytečně namáhaná

  • tohle platí pro Porsche i pro „obyčejnou“ Oktávku – rozdíl je jen v ceně disku, ne v naší pečlivosti


3) Kontrola a příprava nových pneumatik

  • ověření správného rozměru (např. 275/35 ZR20 vs. 295/30 ZR20), indexu rychlosti a nosnosti

  • kontrola výrobního data (DOT), vizuální vady, poškození patky

  • u okruhových směsí / semi-slicků navíc probíráme s majitelem očekávaný typ použití (okruh vs. běžný provoz)


4) Montáž nové pneumatiky

  • správný směr rotace a případně „inside/outside“

  • použití vhodného montážního maziva, aby nedošlo k poškození patky

  • dotlakování a první usazení patky pod tlakem


5) Precizní vyvážení

  • vyvažování na gram, používáme kvalitní lepicí závaží

  • závaží umisťujeme tak, aby nerušilo estetiku (důležité u černých a lakovaných disků)

  • u sportovních aut je cílem eliminovat i jemné vibrace ve vysokých rychlostech


6) Nastavení tlaků podle použití

  • jiné tlaky doporučíme pro běžný provoz, jiné pro okruh / trackday

  • řešíme i to, jestli auto jezdí často s vyšší zátěží (dva lidi + věci, trailer, atd.)

  • vše s majitelem konzultujeme, aby věděl, s čím jede z dílny ven


7) Finální montáž na auto a kontrola utahovacích momentů

  • každé kolo dotahujeme momentovým klíčem podle specifikace Porsche

  • dvojitá kontrola – nejdřív mechanik, potom finální check

  • pokud jde auto na okruh, doporučujeme po prvních kilometrech znovu zkontrolovat utažení kol


Proč zrovna CCCars? Nejsou to naše první „hračky za miliony“

Tenhle den byl fotogenický – GT3 RS a GT4 RS vedle sebe vypadají prostě skvěle.Ale rozhodně to nebylo poprvé, co jsme měli v dílně auto s cenovkou hodně vysoko nad běžným provozem.


ree

V Autoservisu CCCars dlouhodobě:


  • přezouváme a servisujeme sportovní vozy, youngtimery i individuálně upravené projekty,


  • řešíme i podvozky, geometrii, brzdy a kompletní servis, ne „jen“ výměnu gum.


Blogové články jako tento začínáme psát proto, abychom ukázali, jak vypadá poctivá práce v zákulisí – ne proto, že by GT3 RS byla naše první zkušenost se „zajímavým“ autem.


Co z toho má majitel a co z toho má CCCars

Pro majitele:

  • jistota, že přezutí proběhlo profesionálně a s respektem k autu,

  • správné rozměry a tlaky pro konkrétní použití (okruh / běžný provoz),

  • pocit, že auto není „jen další zakázka“, ale že někdo přemýšlí, co má na zvedáku.

Pro nás v CCCars:

  • potvrzení, že náš přístup dává smysl – od Fabie po GT3 RS,

  • zkušenosti, které přenášíme i na „normální“ auta našich zákazníků,

  • motivaci dál rozvíjet pneuservis a servis sportovních vozů jako jednu z našich specializací.

Hledáš pneuservis u Brna, kde ví, co mají na zvedáku?

Ať už řešíš přezutí pneumatik, pneuservis pro sportovní vůz nebo chceš jen poctivě připravit auto na sezónu, stav se k nám do CCCars v Troubsku.

Obsluhujeme hlavně:

  • Brno-západ a Brno-venkov – Ostopovice, Popůvky, Modřice, Bosonohy, Moravany, Želešice, Syrovice, Omice, Ořechov, Tetčice a okolí.

CCCars – autoservis Brno a pneuservis Brno od běžných aut až po GT3 RS.

 
 

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Jak řešíme reklamace?

Salvator – náš férový reklamační a věrnostní program 💛 Nikdo není dokonalý. Ani autoservis.Rozdíl je v tom, co uděláme, když se něco nepovede . V CCCars platí jednoduché pravidlo:👉 Když jsme něco po

 
 
bottom of page